ŠKODA testuje technologię rozszerzonej rzeczywistości
Współpraca Kia Europe i Uber Kia EV6 ułatwia podróżowanieŠKODA testuje technologię rozszerzonej rzeczywistości
ŠKODA testuje aplikację rozszerzonej rzeczywistości (AR, augmented reality) - okulary HoloLens, która może być wykorzystana do optymalizacji prac konserwacyjnych oraz naprawczych. Dzięki temu rozwiązaniu instrukcje, listy kontrolne czy inne dokumenty są wyświetlane jako obrazy holograficzne w bezpośrednim polu widzenia pracownika. Widok przez okulary AR może zostać również udostępniony podczas wideokonferencji poświęconych szkoleniom technicznym i pracom serwisowym.
Centralny dział obsługi technicznej i ŠKODA AUTO FabLab testują zastosowanie technologii rzeczywistości rozszerzonej w utrzymaniu linii produkcyjnych w ramach projektu pilotażowego. Podczas rozmów wideo technicy mogą używać okularów HoloLens, aby pokazać to, co widzą na linii, i skonsultować się ze współpracownikami, którzy nie są na miejscu. Okulary mogą być również używane do udostępniania plików i innych dokumentów podczas szkoleń technicznych.
– W ramach naszego obecnego projektu pilotażowego wykorzystujemy rzeczywistość rozszerzoną, aby zoptymalizować konserwację i naprawy naszych maszyn oraz zminimalizować poziom błędów. Dzięki okularom HoloLens nasi technicy przez cały czas mają dostępne wszystkie istotne informacje w zasięgu wzroku i mogą w pełni skoncentrować się na swojej pracy. W ten sposób okulary AR pomagają dodatkowo zwiększyć bezpieczeństwo pracy. Narzędzie umożliwia elastyczną wymianę informacji w dowolnym miejscu i czasie, nawet ze współpracownikami w innych lokalizacjach lub w różnych strefach czasowych. Przyspiesza to znacznie procesy konserwacyjne i jest ogromną zaletą, szczególnie w czasach pandemii COVID-19. Ponadto okulary dodają elementy grywalizacji do codziennej pracy i inspirują młodych kandydatów do zawodów technicznych – mówi Miroslav Kroupa, Head of Brand Management w ŠKODA AUTO.
Okulary AR mogą wyświetlać hologramy instrukcji i list kontrolnych podczas konserwacji technicznej. Gdy pracownik zeskanuje kod QR na odpowiednim sprzęcie, dokumenty interaktywnie poprowadzą go krok po kroku przez prace konserwacyjne, między innymi za pomocą zdjęć i filmów. Dzięki temu technicy mogą przez cały czas mieć wolne ręce. Po wykonaniu zadania technik odznacza je ruchem ręki na hologramie.
Takie wykorzystanie technologii AR zmniejsza prawdopodobieństwo popełnienia błędu, umożliwia bardziej elastyczne przeprowadzanie prac serwisowych i przyspiesza proces konserwacji. Wszelkie pozostałe wymagania serwisowe są rejestrowane w systemie wewnętrznym za pośrednictwem połączenia Wi-Fi. Okulary HoloLens znacznie ułatwiają również prace naprawcze, ponieważ – dzięki instrukcjom wideo – nie trzeba już odwoływać się do obszernych instrukcji technicznych.
HoloLens składa się z okularów, które sprawiają, że hologramy są widoczne oraz z aparatu-projektora. Soczewki zapewniają doskonałe widzenie peryferyjne, a wirtualne wyświetlacze uzupełniają rzeczywiste otoczenie. Wizjer można w dowolnym momencie podnieść, aby opuścić obszar rozszerzonej rzeczywistości.