Życie z nową elektryczną Kia Niro EV

Życie z nową elektryczną Kia Niro EV

Nowa Kia Niro EV została zaprojektowana tak, aby przejście na elektryczną mobilność było bezproblemowe i intuicyjne – od wysoce wydajnego elektrycznego układu napędowego, który zapewnia imponujący zasięg do 460 km w cyklu WLTP poczynając, przez komfort podróżowania, aż po zaawansowane technologicznie i funkcjonalne wnętrze, odważny design oraz niskie koszt posiadania. Każdy aspekt Niro EV dopracowano tak, aby elektromobilność stała się dla klientów logicznym i prostym wyborem.

Niro EV oferuje wiele sprytnych rozwiązań, które zwiększają wszechstronność najnowszego modelu marki Kia segmentu CUV i sprawiają, że jego użytkowanie jest bardzo przyjemne.

Przestrzeń, w której można poczuć się naprawdę komfortowo
Po zajęciu miejsca w nowym Niro EV uwagę pasażerów zwraca przestronne i przyjemnie urządzone wnętrze. Jego wielkość to zasługa nowej platformy podłogowej. Przy długości nadwozia wynoszącej 4420 mm, szerokości 1825 mm, wysokości 1570 mm i rozstawie osi 2720 mm inżynierowie i styliści opracowali samochód o wyjątkowo przestronnej kabinie i pojemnym bagażniku.

Pasażerowie przednich, bardzo ergonomicznych oraz ogrzewanych i wentylowanych foteli mogą je rozłożyć, co zapewnia optymalny komfort. Pamięć ustawienia umożliwia różnym kierowcom dobór ulubionej pozycji za kierownicą przy pomocy jednego naciśnięcia przycisku. Innowacyjny fotel po stronie pasażera zapewnia wyjątkową wygodę podczas odpoczynku na postoju – unosi się i odchyla, aby zmaksymalizować komfort i zapewnić optymalne wsparcie ciała np. podczas przerwy na ładowanie akumulatora.

Obydwa przednie fotele mają innowacyjną, smukłą konstrukcję, która sprawia, że są o 30% cieńsze niż fotele w Niro poprzedniej generacji. W połączeniu z podgrzewaną tylną kanapą, którą można przesuwać nowe Niro EV zapewnia wyjątkowo dużo przestrzeni dla pasażerów lub na bagaż.

Imponująca pojemność bagażnika
Bagażnik Niro EV ma pojemność 475 l, którą łatwo można powiększyć poprzez złożenie asymetrycznie dzielonego oparcia tylnej kanapy. Maksymalna pojemność przedziału bagażowego wynosi 1392 l. Praktycznym rozwiązaniem jest roleta, która może również pełnić funkcję osłony przeciwsłonecznej. Gdy nie jest używana, można ją złożyć i przechowywać w etui.

Nowe Niro EV jest także wyposażone w 20-litrowy schowek z przodu, który doskonale nadaje się do przechowywania kabla do ładowania akumulatora. Jego dodatkową zaletą jest fakt, że znajduje się blisko portu ładowania, umieszczonego pośrodku przedniej osłony, co zapewnia łatwy dostęp do punktów ładowania. W schowku tym można również przechowywać adapter do ładowania urządzeń zewnętrznych.

Bardzo funkcjonalny jest także schowek w konsoli środkowej, który umożliwia przechowywanie przedmiotów o różnych gabarytach – od kubków z napojami po laptopa, tablet czy dokumenty. Zintegrowany system sterowania zarówno sprzętem multimedialnym, jak i klimatyzacją umożliwia szybki dostęp do najważniejszych funkcji.

W przeciwieństwie do wielu samochodów elektrycznych, które mają ograniczoną możliwość holowania, nowe Niro EV umożliwia holowanie przyczepy bez hamulców o masie do 300 kg, a z hamulcami – do 750 kg.

Układ napędowy i ładowanie
Wersja elektryczna nowego Niro łączy duży zasięg 460 km (WLTP) i bardzo dobre osiągi. Maksymalna moc silnika elektrycznego wynosi 204 KM i jest dostępna w zakresie od 6 000 do 14 600 obr./min. Maksymalny moment obrotowy ma wartość 255 Nm. Maksymalna prędkość wynosząca 167 km/h i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 7,8 sekundy sprawiają, że Niro EV umożliwia kierowcom bezproblemową jazdę w każdych warunkach. Co więcej, niski współczynnik oporu powietrza Niro EV, który wynosi 0,29, zapewnia minimalny opór aerodynamiczny i maksymalną efektywność energetyczną.

Doładowanie litowo-jonowego akumulatora Niro EV, który może zmagazynować 64,8 kWh energii, od 10 do 80% za pomocą odpowiedniej szybkiej ładowarki prądu stałego zajmuje zaledwie 43 minuty. Gdy temperatura na zewnątrz jest niska, system zarządzania pracą akumulatora wykorzystuje nawigację, aby wstępnie podgrzać akumulator, jeżeli – wybrana jako miejsce docelowe – stacja ładowania znajduje się daleko. Pomaga to skrócić czas ładowania do minimum i zapewnić maksymalną wydajność akumulatora. Nowe Niro EV jest wyposażone w standardowy port ładowania CCS.

Użytkownicy Niro EV mogą skorzystać z usługi Kia Charge. Umożliwia ona korzystanie ze stacji ładowania różnych operatorów przy pomocy jednego konta. Klienci korzystający z Kia Charge mogą wybrać jeden z trzech dostępnych planów taryfowych aby skorzystać z atrakcyjnych stawek za ładowanie, a następnie za wszystkie sesje ładowania otrzymać jedną fakturę

Cena i dostępność
Nową Kia Niro EV już można zamawiać w cenie od 140 900 zł (kwota przy uwzględnieniu dopłaty 27 000 zł dla osób fizycznych z Kartą Dużej Rodziny lub firm w przypadku deklaracji średniorocznego przebiegu powyżej 15 000 km). Pierwsze dostawy do Europy zaplanowano na trzeci kwartał 2022 roku.

Sprawdź ofertę w Kia KORCZYK Bielsko-Biała!

— POSTY O PODOBNEJ TEMATYCE —