NOWA KIA SPORTAGE
ZAMÓW JUŻ TERAZ!
Kia EV6 w gronie finalistów konkursu Car of the Year 2022 Światowy debiut nowej Kia NiroNOWA KIA SPORTAGE – ZAMÓW JUŻ TERAZ!
Kia Polska ogłosiła cennik nowego Sportage!
Ceny modelu piątej generacji zaczynają się od 105 900 zł za wersję M z napędem na przednie koła i wyposażoną w 150-konny turbodoładowany silnik benzynowy T-GDI z rodziny Smartstream. Półkę wyżej znajdziemy 180-konny wariant z miękką hybrydą. Oprócz odmiany z silnikiem benzynowym nowy Sportage jest również dostępny w wersji z silnikiem Diesla, jako odmiana hybrydowa typu Mild Hybrid (z benzynową lub wysokoprężną jednostką napędową do wyboru), hybrydowa i hybrydowa typu plug-in. Ta ostatnia ma moc aż 265 KM i jest najmocniejsza w gamie Sportage piątej generacji. Jej seryjne wyposażenie obejmuje, między innymi, napęd na cztery koła i automatyczną, 6-stopniową przekładnię. Odmiana hybrydowa typu plug-in jest dostępna w trzech wersjach wyposażenia – L, Business Line i GT-Line. Za tę ostatnią trzeba zapłacić 200 900 złotych.
SPRAWDŹ CENNIK – kliknij tutaj.
Z pakietem Smart za 4 tys. zł, który zawiera automatyczną, 3-strefową klimatyzację, czujniki parkowania z przodu i z tyłu oraz czujnik deszczu, cena Sportage wzrasta do 109 900 zł. To wciąż od 7500 do aż 22100 zł mniej niż kosztują porównywalne pod względem wyposażenia konkurencyjne modele.
O 9000 zł droższe są wersje Sportage wyposażone w napęd na cztery koła. 11000 zł wynosi dopłata do 7-biegowej przekładni dwusprzęgłowej oraz układu mikrohybrydowego Mild Hybrid z silnikiem benzynowym. W wypadku wersji hybrydowych z wysokoprężną jednostką napędową dopłata do przekładni DCT oraz układu hybrydowego typu MHEV (Mild Hybrid) wynosi 14000 zł.
Bogate wyposażenie seryjne nowego Sportage obejmuje m.in.:
- system autonomicznego hamowania z funkcją wykrywania pojazdów, pieszych i rowerzystów,
- asystenta utrzymania auta pośrodku pasa ruchu,
- 7 poduszek powietrznych, w tym centralną poduszkę powietrzną w fotelu kierowcy,
- światła dzienne, mijania i drogowe w technologii LED,
- elektrycznie regulowane, składane i podgrzewane lusterka,
- klimatyzację,
- kierownicę pokrytą skórą z przyciskami do sterowania sprzętem audio i obsługi telefonu,
- system multimedialny z 8-calowym ekranem dotykowym oraz interfejsem Apple CarPlay / Android Auto,
- kamerę cofania,
- 17-calowe obręcze kół z lekkich stopów,
- relingi dachowe,
- system powiadamiania ratunkowego E-Call,
- elektryczny hamulec postojowy z funkcją Auto Hold,
- elektrycznie składane lusterka zewnętrzne.
Europejska wersja Kia Sportage, skonstruowana na nowej platformie podłogowej, oferuje optymalnie dostosowane do europejskich dróg rozstaw osi, wymiary i proporcje. Bardzo skrupulatne podejście do projektowania pomogło w stworzeniu SUV-a, który idealnie pasuje do wymagań europejskich nabywców. Świadczą o tym codzienna funkcjonalność i wszechstronność nowego Sportage. W porównaniu z modelem poprzedniej generacji znacznie zwiększono pojemność bagażnika, przestrzeń nad głową i miejsce na nogi.
Dodatkowo, możliwości europejskiej wersji Sportage zwiększają najnowocześniejsze hybrydowe układy napędowe, które przyczyniają się do radykalnej redukcji emisji i do zmniejszenia zużycia paliwa. Zaawansowana technologicznie odmiana hybrydowa typu plug-in (PHEV), to kolejna nowość w europejskiej gamie najpopularniejszego SUV-a marki Kia. Nowy Sportage PHEV może poruszać się bezemisyjnie, wyłącznie z wykorzystaniem napędu elektrycznego, a jego zasięg na energii elektrycznej wystarcza do zaspokojenia większości codziennych podróży z domu do pracy lub na codzienne zakupy. Najnowsze silniki benzynowe i wysokoprężne również są oferowane i dostępne w różnych wariantach mocy, dzięki czemu Sportage obejmuje zróżnicowane potrzeby klientów w całej Europie.
W nowym Sportage debiutują liczne rozwiązania technologiczne, dzięki którym popularny SUV gwarantuje dynamiczne właściwości jezdne. Dzięki kontroli pracy amortyzatorów w czasie rzeczywistym, elektronicznie sterowane zawieszenie nowej generacji (ECS) oferuje znakomity komfort tłumienia nierówności i najwyższy poziom bezpieczeństwa. Nowy tryb jazdy w terenie zapewnia wyjątkowe możliwości poruszania się w trudniejszych warunkach, takich jak śnieg, błoto i piasek.
Nowy Sportage jest też liderem w dziedzinie bezpieczeństwa i oferuje zarówno bierne, jak i aktywne, zaawansowane technologicznie systemy z rodziny DriveWise. W tym również pakiet nowoczesnych systemów wspomagania kierowcy (ADAS).
„Całkowicie nowy Sportage został starannie zaprojektowany i dopracowany specjalnie dla klientów w Europie. Najpopularniejszy SUV marki Kia ustanawia nowe wzorce w swoim segmencie” – mówi Jason Jeong, Prezes Kia Europe.
„Dzięki odważnemu i nowatorskiemu designowi nadwozia i zaawansowanemu technologicznie wnętrzu, nowy Sportage łączy dynamiczne właściwości jezdne i wysoką precyzję prowadzenia z wiodącą w klasie pod względem jakości wykończenia kabiną. Z jakością wykonania znaną z samochodów segmentu premium idealnie współgrają nowoczesne rozwiązania techniczne”.
„Nowy Sportage jest również wyposażony w zaawansowane technologiczne zelektryfikowane układy napędowe – oferujemy wydajne, przyjazne dla środowiska modele hybrydowe, które zaspokoją zróżnicowane potrzeby klientów. Całkowicie nowy Sportage z napędem hybrydowym typu plug-in, charakteryzujący się zerową emisją spalin, jeszcze bardziej odzwierciedla misję Kia, która polega na przyspieszeniu przejścia na zrównoważoną mobilność w Europie” – dodał Jeong.
Design, który natychmiast wpada w oko
Nowa filozofia designu oparta na odważnej i śmiałej stylistyce
Nowy Sportage wyróżnia się designem na tle konkurentów. Charakterystyczne linie nadwozia falują wzdłuż niego i wzmacniają stylistyczne napięcie. Jednocześnie, z misterną grafiką linii współgrają gładkie powierzchnie nadwozia. Wszystko razem sprawia, że na drodze nowy Sportage prezentuje się dynamicznie i asertywnie zarazem.
Nowa filozofia designu marki Kia „Przeciwieństwa, które się uzupełniają” – zaprezentowana na początku tego roku i przyjęta z wielkim uznaniem przez niezależnych stylistów – jest podstawą stylu nowego Sportage oraz ma wpływ na każdy aspekt jego wyglądu i charakteru.
Zmuszająca do myślenia i odważna filozofia designu składa się z pięciu filarów – „Zdecydowanie za naturą”, „Uzasadniona radość”, „Moc postępu”, „Technologia i zmysły” oraz „Siła spokoju”. Na charakter nowego Sportage szczególny wpływ wywarł ostatni filar – „Siła spokoju”. Uosabia on świat przyrody i tworzy tożsamość designu, który przybiera odważną, emocjonalną, nowoczesną i – równocześnie – organiczną formę.
Z przodu nowego Sportage uwagę zwraca dynamicznie stylizowana przednia część z precyzyjnie wykonaną czarną osłoną chodnicy, która rozciąga się na całą szerokość auta. Wlot powietrza do chodnicy w kształcie tygrysiego nosa, od lat wyróżniający modele marki Kia, zinterpretowano na nowo. Łączy się on teraz z charakterystycznymi światłami do jazdy dziennej w kształcie bumerangu i z matrycowymi reflektorami w technologii LED.
Wyjątkowo okazale nowy Sportage prezentuje się oglądany z profilu – charakterystyczne linie nadwozia przecinają gładkie powierzchnie blach płynnie łącząc się z nimi i tworząc kontrastujące ze sobą bryły.
Czarny dach – kolejna nowość w europejskiej wersji Sportage – podkreśla sportowy profil i dynamicznie stylizowany słupek C. Chromowana linia boczna wznosi się ku tyłowi nowego Sportage, tworząc harmonijną linię z tylnym spojlerem, dodatkowo podkreślającym sportowy charakter samochodu.
Wyraźnie zaznaczone boczne linie nadwozia podkreślają jego szerokość i spotykają się z tyłu ze smukłymi niczym brzytwa światłami do jazdy dziennej, które zdają się wcinać w nadwozie z niezwykłą precyzją. Łączą się one w pas, który przebiega nad nowym logo marki Kia. Design tylnych świateł sprawia, że nowy Sportage widziany od tyłu wygląda na znacznie szerszy niż jest w rzeczywistości.
W zależności od wersji wyposażenia, nowy Sportage jest dostępny z 17-, 18- lub 19-calowymi obręczami kół z lekkich stopów. Do wyboru jest aż pięć wzorów i kolorów obręczy kół.
Nowoczesna kabina
W starannie wykonanym wnętrzu zaawansowana technologia łączy się ze współczesnym designem
Wnętrze nowego Sportage ma śmiały charakter, jest wykonane z miękkich w dotyku materiałów i obfituje w innowacyjne technologie. Ultranowoczesna kabina jest zorientowana na kierowcę i zapewnia intuicyjną obsługę. Wnętrze jest bardzo starannie wykończone i łączy przełomową technologię, która obfituje w luksusowe funkcje z najwyższej jakości materiałami oraz z nowoczesnym stylem.
W nowoczesnej kabinie nowego Sportage uwagę zwracają pięknie rzeźbiony, zakrzywiony wyświetlacz z panelem dotykowym oraz otwory wentylacyjne, które wykonano z ogromną dbałością o detale. Zakrzywiony wyświetlacz sprawia, że deska rozdzielcza nowego Sportage wydaje się szersza i głębsza niż jest w rzeczywistości.
Zaawansowany technologicznie 12,3-calowy ekran dotykowy działa jak centrum dowodzenia wszystkimi funkcjami z łącznością na czele. Obydwa systemy zostały zaprojektowane tak, aby były łatwe w użyciu, intuicyjne w obsłudze i przyjemne w dotyku. Zestaw wskaźników o przekątnej 12,3 cala jest wyposażony w najnowszej generacji, ciekłokrystaliczny wyświetlacz, który zapewnia niezwykle precyzyjną i wyraźną grafikę. Dzięki zaawansowanej łączności ze światem zewnętrznym, oprogramowanie nowego Sportage i mapy nawigacji są aktualizowane bezprzewodowo. Nowoczesne oprogramowanie umożliwia użytkownikom zdalne łączenie się z samochodem za pośrednictwem aplikacji UVO Connect na smartfona. Interaktywna, łatwa w użyciu aplikacja zapewnia im również dostęp do kluczowych funkcji, takich jak usługi Kia Live Services, nawigacja online, rozpoznawanie głosu i integracja kalendarza ze smartfona. Aplikacja Kia Connect umożliwia też np. szybkie sprawdzenie czy samochód i okna są zamknięte oraz informację na temat lokalizacji auta.
Ergonomiczna konsola środkowa została optymalnie umieszczona zarówno dla kierowcy, jak i dla pasażera z przodu. Zapewnia ona nie tylko dostęp do schowków i uchwytów na kubki, ale również do najważniejszych przełączników, które znajdują się na delikatnym podwyższeniu obok pokrętła zmiany biegów. Bezprzewodowa ładowarka oferuje szybkie ładowanie o mocy 15 W.
W kabinie zastosowano najwyższej jakości materiały, które są przyjemne w dotyku. Kolorystyka tapicerki, paneli dekoracyjnych i nastrojowego oświetlenia dodaje wnętrzu zarówno niepowtarzalnego charakteru, jak i energii. Fotele kierowcy i pasażera z przodu łączą innowacyjną smukłą konstrukcję ze sportowym wyglądem i komfortem.
Wymiary nadwozia nowego Sportage w wersji europejskiej wynoszą – 4515 mm x 1865 mm x 1645 mm (długość x szerokość x wysokość), a rozstaw osi – 2680 mm. Dzięki takim wymiarom zewnętrznym kabina europejskiego Sportage 5-tej generacji oferuje bardzo dużo miejsca na nogi i nad głową. Pasażerowie tylnej kanapy mają 996 mm miejsca na nogi, odległość od siedziska do sufitu wynosi 998 mm. Bagażnik ma pojemność 591 litrów (VDA). Oparcie tylnej kanapy jest dzielone w proporcji 40:20:40. Po jego złożeniu pojemność przedziału bagażowego wzrasta do 1780 litrów.
Za przestrzenny dźwięk w nowym Sportage odpowiada system audio klasy premium marki Harman Kardon.
Nowy Sportage w wersji europejskiej jest dostępny również w sportowej odmianie, która jeszcze bardziej podkreśla jego dynamiczny charakter. Model GT-Line jest oferowany w żywych, kontrastowych kolorach nadwozia. We wnętrzu zastosowano mocny kontrast między czernią a bielą, co nadaje wersji GT-Line sportowego stylu.
Zaawansowane układy napędowe
U podstaw nowego Sportage w wersji europejskiej leżą wydajność, moc i osiągi
Nowy Sportage będzie dostępny z szeroką gamą mocnych i wydajnych układów napędowych, w tym z najnowocześniejszymi hybrydowymi, a także z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi najnowszej generacji, które charakteryzują się niską emisją spalin.
Od samego początku prac projektowych nad nowym Sportage wiadomo było, że do jego napędu będą służyć najnowsze zelektryfikowane układy napędowe, dzięki którym będzie on jednym z najbardziej wydajnych SUV-ów dostępnych na rynku. Skonstruowany w oparciu o zaawansowaną platformę podłogową przystosowaną do zelektryfikowanych układów napędowych – zarówno hybrydowych (HEV), jak i hybrydowych typu plug-in (PHEV) – nowy Sportage w wersji europejskiej to SUV bezkompromisowy i ekologiczny.
Rozmieszczenie podzespołów układu napędowego w wersjach HEV i PHEV zostało tak przemyślane, aby nie wpływały one negatywnie ani na wielkość przedziału pasażerskiego, ani na pojemność bagażnika. W wersji HEV akumulator znajduje się pod tylną kanapą, dzięki czemu przestrzeń na nogi dla pasażerów drugiego rzędu jest taka sama, jak w Sportage z silnikiem spalinowym. W nowym najpopularniejszym SUV-ie marki Kia w wersji PHEV akumulator jest umieszczony centralnie między osiami pod podłogą auta, co zapewnia równomierny rozkład masy oraz nie ogranicza przestronności wnętrza.
Sportage PHEV jest wyposażony w wielokrotnie nagradzaną 1,6-litrową jednostkę napędową T-GDI, w silnik elektryczny o mocy 66,9 kW oraz w akumulator litowo-jonowy zdolny zmagazynować 13,8 kWh energii. Układ napędowy generuje łączną moc systemową 265 KM, przy czym silnik spalinowy osiąga moc 180 KM.
Najnowocześniejszy akumulator w Sportage PHEV jest wyposażony w zaawansowaną technologicznie jednostkę zarządzającą pracą akumulatora, która stale monitoruje jego stan, w tym takie czynniki, jak poziom prądu, napięcie, izolację oraz diagnostykę błędów. Akumulator jest również wyposażony w zaawansowaną jednostkę monitorowania ogniw, która mierzy i monitoruje zarówno ich napięcie, jak i temperaturę.
Sportage HEV również wykorzystuje silnik 1.6 T-GDI o mocy 180 KM i jest wyposażony w silnik elektryczny o mocy 44,2 kW oraz w akumulator litowo-jonowy o pojemności energetycznej 1,49 kWh. Moc systemowa w Sportage HEV wynosi 230 KM.
Nowy silnik 1.6 T-GDI jest również oferowany pod maską Sportage z układem napędowym typu mild hybrid (MHEV), który opracowano w celu zmniejszenia emisji i optymalizacji zużycia paliwa. Sportage MHEV łączy większą wydajność z dynamiką. Jego układ napędowy generuje moc 150 lub 180 KM. Czterocylindrowa jednostka napędowa odznacza się zwiększoną wydajnością dzięki zastosowaniu nowego i zoptymalizowanego procesu spalania, nowego układu chłodzenia oraz ograniczeniu tarcia kluczowych elementów silnika poprzez zastosowanie łożysk kulkowych o niskim tarciu, jak również dzięki zaawansowanemu systemowi zarządzania temperaturą pracy silnika.
W chwili rozpoczęcia sprzedaży nowego Sportage w wersji europejskiej gama silników będzie obejmować również bardzo wydajną wysokoprężną jednostkę napędową o pojemności 1,6 litra, dostępną w dwóch wariantach mocy – 115 KM lub 136 KM. Silnik ten jest wyposażony w zaawansowane technologie aktywnej kontroli emisji spalin SCR, która do minimum redukuje takie zanieczyszczenia, jak NOx i cząstki stałe. W wersji o mocy 136 KM nowy Sportage z tym silnikiem jest dostępny z technologią MHEV, która dodatkowo zmniejsza emisje i wpływa na poprawę osiągów samochodu.
Silnik 1.6 T-GDI współpracuje z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową (7DCT). Dostępna jest także 6-biegowa przekładnia mechaniczna (6MT). Wersje z silnikiem Diesla o pojemności 1,6 litra – z technologią MHEV lub bez – są łączone ze skrzynią biegów 7DCT.
Wszystkie wersje silnikowe nowego Sportage w wersji europejskiej są wyposażone w system Idle Stop-and-Go, który wyłącza silnik podczas postoju auta, co zapewnia dalszą oszczędność w zużyciu paliwa oraz redukcję emisji. System ISG współpracuje z systemami asystującymi, dzięki którym potrafi określić czy i kiedy należy uruchomić ISG, gdy np. Sportage zbliża się do skrzyżowania. Pozwala to wyeliminować niepotrzebne zatrzymywanie i uruchamianie silnika oraz informuje kierowcę o działaniu ISG.
Optymalny napęd we wszystkich sytuacjach
Nowy Sportage jest wyposażony w nowy tryb terenowy i nowe zawieszenie ECS
Każdy element nowego Sportage, skonstruowanego na nowej platformie podłogowej o symbolu N3, został zaprojektowany i opracowany w celu zwiększenia jego prestiżu.
Po raz pierwszy Sportage oferuje nowy terenowy tryb jazdy, który automatycznie dostosowuje ustawienia kilku podzespołów, aby zapewnić optymalną trakcję w każdych warunkach drogowych, w tym na śniegu, błocie i piasku. Oprócz trybu terenowego do wyboru są również tryby Comfort, Eco lub Sport. Nazwa wybranego trybu jazdy jest wyświetlana na cyfrowym zestawie wskaźników.
Nowa platforma podłogowa w dużym stopniu wpłynęła również na właściwości jezdne nowego Sportage. Dzięki niej konstruktorom udało się połączyć stabilne zachowanie auta i precyzję prowadzenia z komfortem podróżowania. W osiągnięciu tych cech pomagają również zaawansowane – układ kierowniczy i zawieszenie, które zostały bardzo dokładnie dostrojone do Sportage 5-tej generacji.
Nowe elektronicznie sterowane zawieszenie (ECS) zapewnia optymalny komfort i najwyższy poziom bezpieczeństwa dzięki kontroli tłumienia amortyzatorów w czasie rzeczywistym. Elektronicznie sterowany układ napędu na cztery koła AWD gwarantuje optymalny rozdział momentu obrotowego między koła przedniej i tylnej osi w zależności od warunków drogowych. Poprawia on nie tylko osiągi nowego Sportage, ale także zwiększa bezpieczeństwo podróżowania i wszechstronność SUV-a.
Pakiet systemów DriveWise zapewnia optymalny poziom bezpieczeństwa
Sportage oferuje najnowsze systemy bezpieczeństwa biernego i aktywnego
Bezpieczeństwo pasażerów i innych użytkowników dróg było najwyższym priorytetem podczas projektowania Sportage piątej generacji. Dzięki temu jest on jednym z najbezpieczniejszych samochodów w klasie.
Eleganckie nadwozie nowego Sportage kryje wzmocnioną i lekką konstrukcję o wysokiej sztywności na skręcanie. Nowy Sportage jest wyposażony w różne systemy bezpieczeństwa, w tym w poduszkę powietrzną dla kierowcy, poduszkę powietrzną dla pasażera, kurtyny powietrzne, środkową poduszkę powietrzną między przednimi fotelami oraz w boczne poduszki powietrzne.
Opracowane przez firmę Kia systemy należące do pakietu Advanced Driver Assistance System (ADAS) – znanego również jako DriveWise – podczas każdej podróży pomagają kierowcy nowego Sportage unikać potencjalnych zagrożeń oraz zapewniają ochronę pasażerów i innych użytkowników dróg. W ramach pakietu DriveWise nowy Sportage jest wyposażony w system wspomagania unikania kolizji z funkcją monitorowania pojazdów nadjeżdżających z przeciwka podczas skrętu w lewo na skrzyżowaniach.
Asystent jazdy na autostradzie (HDA) utrzymuje ustaloną odległość i prędkość od poprzedzającego samochodu podczas jazdy po autostradzie i pomaga utrzymać nowego Sportage na środku pasa ruchu. System HDA może również dostosować prędkość auta do lokalnego ograniczenia prędkości.
Aktywny tempomat (NSCC), który współpracuje z systemem nawigacji, pomaga prowadzić nowego Sportage z bezpieczną prędkością na autostradzie. System w czasie rzeczywistym korzysta przy tym z danych systemu nawigacji. Zakres pracy systemu NSCC dotyczy także zakrętów, przed którymi nowy Sportage automatycznie zmniejsza prędkość. Po wyjechaniu na prostą NSCC resetuje ograniczenie i samochód przyspiesza do ustalonej prędkości.
Nowy Sportage jest również wyposażony w system Intelligent Speed Limit Assist (ISLA), który ostrzega kierowcę, jeśli samochód przekroczy dozwoloną prędkość.
Podczas zmiany pasa, jeśli istnieje ryzyko kolizji z samochodem znajdującym się z tyłu, nowy system Blind-Spot Collision-Avoidance Assist (BCA) ostrzega kierowcę. Po ostrzeżeniu, jeśli ryzyko kolizji nadal występuje, system BCA kieruje nowym Sportage tak, aby jej uniknąć. System BCA jest również aktywny podczas parkowania równoległego, co pomaga uniknąć kolizji z pojazdami, które znajdują się z tyłu. W nowym Sportage dostępny jest również system Blind-Spot View Monitor (BVM), który zwiększa bezpieczeństwo i widoczność podczas zmiany pasa poprzez wyświetlenie na zestawie wskaźników obrazu z boku Sportage.
System Remote Smart Parking Assist (RSPA) pomaga kierowcy zdalnie zaparkować samochód lub wyjechać nim z miejsca parkingowego. Parkowanie jest również łatwiejsze dzięki systemom Rear-View Monitor (RVM) i Surround View Monitor (SVM), które w czasie rzeczywistym wyświetlają obraz Sportage i jego najbliższego otoczenia.